tiistai 17. maaliskuuta 2009
Homevauriot
Kaupallisuuden tunkeminen joka paikkaan on Suomen suurin homevaurio.
Vielä 1960-luvulla vältettiin jopa rallikisoista kertovissa uutisissa mainitsemasta autonmerkkejä. Uutisten mukaan Timo Mäkinen voitti Monte Carlon rallin Morris Minin sijasta "englantilaismerkkisellä henkilöautolla", vaikka kaikki tiesivät, millä suomalaiskuljettajat ajoivat.
Tuotemerkistä vaikeneminen oli suorastaan huvittavaa.
Asetelma on kääntynyt nurin.
Jos nykyään jotakuta urheilijaa moititaan mainontaan liittyvien sääntöjen unohtamisesta, niin ainoastaan sillä perusteella, että hän ei ole noudattanut allekirjoitettuja sopimuksia eikä ole ollut riittävän kaupallinen. Kun kilpailun voittajaa haastatellaan, hänen taakseen asetetaan mainossermi.
Jopa valmentajien valkoiset paidankaulukset on myyty tuotemerkeille. Jos pukeutumiselta edellytetään jotain tyylitajua, ensimmäisiä sääntöjä on, ettei paidankauluksia sotketa kirjoituksilla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti