perjantai 3. helmikuuta 2017

Työtekijävähennysten jälkeen lähtevät asiakkaat

Yksi Pirkkalasta Pirkkalaan lähetetty, rippikoululaisten vanhemmille kirjoitettu kirje viipyi matkalla neljätoista vuorokautta. En usko, että syynä olisi työntekijöiden huolimattomuus. Uskon heidän pelkäävän tällaisia virheitä ja niistä seuraavia moitteita. Sen sijaan olen melko varma, että syynä on liian vähäinen työvoima ja sen myötä kiire, joka johtaa hosumiseen. Jokin kirje vain putoaa perähuoneessa väärään koloon.

Näin Posti vähentää itse kirjepostiaan. Jos haluaa olla varma viestiensä perille menemisestä, on keksittävä muita keinoja.

Työvoiman vähentäminen on yksi keino vähentää asiakkaita. Erääseen turkulaiseen pitseriaan en enää mene. En kestä katsella sitä, kuinka tarjoilijat juoksevat hiki päässä, parhaansa yrittävät ja silti palvelu tökkii. Tarjoilijaa ei kehtaa kutsua luokseen, koska kaiken aikaa näkee, että häntä tarvittaisiin vielä enemmän jossain toisaalla.

Julmaa on katsella myös sitä, kuinka eräässä Tampereen seudun kiinalaisessa ravintolassa yksi ainoa nainen yrittää epätoivoisesti hoitaa koko salia. Hetken hän on kassalla, ja jos jono toviksi katkeaa, hän rientää puolijuoksua tyhjentämään pöytiä. Ilmeisesti keittiössä on sentään joku toinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti