tiistai 6. helmikuuta 2024

Minulle tarjottiin työtä

Minulle tarjottiin pitkästä aikaa työtä. Ainahan se hivelee itsetuntoa, vaikka pettymyksiin pitää varautua, klassisella tavalla.

Tarjous tuli Zoema-nimiseltä firmalta, jonka toimitilat ovat kuntakeskuksessa. Työ liittyi tietokoneisiin, ja yhteisessä neuvottelussa piti tarkentaa toimenkuvaa ja työehtoja. 

Tapaaminen sovittiin kello kymmeneksi. Lähdin hyvissä ajoin, ja talon seinässä oli kyltti, jossa oli firman nimi. Etsin ovea, mutta sitä ei näkynyt, vaikka kuinka kiersin koko talon ja kävin myös naapurirakennuksen takapihalla. Kyltin mukaan osoite oli kuitenkin oikea. Rupesi harmittamaan, että myöhästyisin tapaamisesta, mutta lohduttauduin sillä, että minä en ollut pyrkimässä työhön, vaan yhteydenotto oli ollut toisen suuntainen. 

Oli turvauduttava neuvon kysymiseen. Menin suutarinliikkeeseen, jossa pari miestä puuhaili työkoneillaan. He sanoivat, ettei tässä talossa ollut mitään Zoemaa. Silloin tajusin, että minua oli huijattu, ja siihen minä heräsin. Lakanat olivat solmussa. Aamut ovat kuitenkin valostuneet niin paljon, että sen jo huomaa.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kasteesta hautaan, yhtä juksaamista ja höpöä kaikki.🙏

Anonyymi kirjoitti...

"Työtä paljon,työmiehiä vähän."