Yleisradio mainostaa uutta Kioski-brändiään: "Mitä jos
näkisit maailman toisin kuin muut?"
Laajaa valtakunnallista näkyvyyttä tavoittelevalta medialta
tämä on tyhmästi sanottu. Jos seuraa sitä, mitä kaikki muutkin seuraavat, ei
tulee nähneeksi maailmaa toisin kuin muut
vaan päinvastoin samalla tavoin kuin
muut.
Uusien, yllättävien näkemysten löytämiseksi on katsottava
sitä, mikä ei ole suosittua ja mitä muut eivät ole havainneet.
Toisaalta se paljon mainostettu ja ylistetty erilaisuus ei ole
sen parempaa kuin samanlaisuuskaan. Erilaisuuden kiittäminen on aikamme suuri
massailmiö.
Elämässä tarvitaan myös yhteisiä puheenaiheita. Siksi on
kohtuullisesti oltava perillä myös pinnallisuuksista, koska niistä
kahvipöytäkeskustelut tapaavat koostua. Persoonallinen musiikkimaku on jostain
näkökulmasta kunnioitettava asia, mutta siitä ei ole apua, kun tarvittaisiin
yhteislaulua.
Ainakaan minä en halua kaikissa asioissa erottua ollenkaan
isosta massasta. Pidän omintakeisten ajatusten kehittelemisestä, mutten niin
omintakeisten, että ne eivät herätä muissa ihmisissä mitään vastakaikua.
Ja jos jotain autoa mainostetaan sanomalla, että sen
hankkimalla erottuu joukosta, mainos ei vetoa minuun. Automaailmassa
suosikkini on harmaa tojotagolffi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti