sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Annetaan nuorimman tehdä

En ole ikinä kirjoittanut pappien kokouksesta. Nyt tulee.

Olin varmaan ollut pappina viisi vuotta, joten en pitänyt enää itseäni aivan nuorena pappina. Oli jokin rovastikunnallinen kokous, jossa piti äänestää ja jotain. Tulin paikalle kovalla kiireellä. Olin ollut koululla tekemässä jotain mielestäni hyödyllistä. Kiire oli toiseenkin suuntaan, mutta arvelin ehtiväni siinä välissä täyttää äänestyslappuni. Ovesta astuessani näin vanhojen herrojen juovan kahvia.

Äänestyksen jälkeen kokouksen puheenjohtaja sanoi: "Nyt voidaan juoda vielä kahvia. Ja semmoinen tapahan meillä on ollut, että virkaiältään nuorin kirjoittaa pöytäkirjan."


Se nuorin olin minä. Häthätää naputtelin pöytäkirjan ja menin sinne, mistä olin jo myöhässä. Muut jäivät kahville.

Ei kommentteja: