Skodan kampanjaviikkoa toteutetaan merkin perinteisen iskulauseen "Simply clever" alla. Ilmeisesti autot ovat hyviä, koska kelvottomasta mainoslauseesta huolimatta niitä myydään hyvin.
Onhan tuo "Simply clever" nyt latteasti sanottu. Ilmeisesti mainostoimittajalla ei ole ollut mitään ideaa, ja ajatustensa köyhyyttä peittääkseen hän on turvautunut vieraaseen kieleen. Paljon tehokkaampi on Gigantin "Se nyt vaan on turhaa maksaa liikaa". Skodaksi olisi voinut sanoa vaikkapa "Viisaampi valinta".
"Mistä näitä senttejä oikein tulee?" "Miksi sinä etelän mies huijot?" Parhaat mainoslauseet jäävät elämään vuosiksi. Kukapa näitä ei olisi kuullut? Mutta ne onkin kirjoitettu suomen kielellä. Sitä kaikki ymmärtävät, ja sillä syntyy sekä sanaleikkejä että huumoria.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti