tiistai 11. tammikuuta 2011

Ehdotus kirkollisen puhelinpalvelun kehittämiseksi

– Olette soittaneet Luteran asiakaspalveluun. Pyrimme palvelemaan teitä mahdollisimman pian. Jonotusaika on maksuton. Palvelun nopeuttamiseksi näppäilkää nyt asiakasnumeronne, jonka saatte kanta-asiakaskortistanne.
– Jos asianne koskee kirkon yleishallintoa, painakaa 1. Jos asianne koskee Espoon hiippakuntaa, painakaa 2. Jos asianne koskee Helsingin hiippakuntaa, painakaa 3. Jos asianne koskee Kuopion hiippakuntaa, painakaa 4. Jos asianne koskee Lapuan hiippakuntaa, painakaa 5. Jos asianne koskee Mikkelin hiippakuntaa, painakaa 6. Jos asianne koskee Oulun hiippakuntaa, painakaa 7. Jos haluatte ruotsinkielistä palvelua tai muuten asianne koskee Porvoon hiippakuntaa, painakaa 8. Jos asianne koskee Tampereen hiippakuntaa, painakaa 9. Jos asianne koskee Turun arkkihiippakuntaa, painakaa 10. (Asiakas valitsee.)
– Jos haluatte keskustella hiippakunnan yleishallinnon kanssa, painakaa 1. Jos haluatte yhteyden johonkin seurakuntayhtymään, painakaa 2. Jos haluatte yhteyden yksittäiseen seurakuntaan, painakaa 3. (Asiakas painaa numeroa 3.)
– Jos asianne koskee virkatodistusta, sukuselvitystä tai muuta väestörekisteriasiaa, painakaa 1. Jos asianne koskee jotain muuta asiaa, painakaa 2. (Asiakas painaa numeroa 2.)
– Jos haluatte hoitaa asianne nopeammin Internetissä, painakaa 1 poistuaksenne puhelinpalvelusta ja mennäksenne mobiilisti osoitteeseen www.luterafinland.com. Jos haluatte jatkaa puhelinpalveluamme, painakaa 2. (Asiakas painaa numeroa 2.)
– Lähettäkää nyt tekstiviesti päästäksenne juuri haluamanne seurakunnan puhelinpalveluun. Kirjoittakaa viestin sana "asiakas", välilyönti ja kyseisen seurakunnan nimi. Hetken kuluttua saatte tekstiviestillä ilmoituksen, että voitte jatkaa. Samalla puhelu ohjautuu juuri kyseisen seurakunnan palveluun.(Asiakas kirjoittaa tekstarin ja saa paluuviestin sillä siunatulla sekunnilla.)
– Jos asianne koskee kirkosta eroamista tai siihen liittymistä, painakaa 1. Jos asianne koskee kirkon kiinteistöjä ja tilavarauksia, painakaa 2. Jos asianne koskee kirkollisia toimituksia, painakaa 3. Jos asianne koskee erityisjumalanpalveluksia, painakaa 4. Jos asianne koskee homokysymyksiä, painakaa 5. Jos asianne koskee naispappeutta, painakaa 6. Jos asianne koskee jotain muuta hengellistä kysymystä, painakaa 7. Jos asianne koskee paikallisliikenteen bussiaikatauluja, painakaa 8. Jos haluatte päästä puhelinpalvelumme alkuun, painakaa 9. (Asiakas valitsee).
– Kiitämme yhteydenotosta. Tällä hetkellä kaikki asiakaspalvelijamme ovat valitettavasti varattuja, mutta puheluunne pyritään vastaamaan mahdollisimman pian. Arvioitu odotusaika on alle viisi minuuttia.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Just...niin tuttua huttua kaikissa asiakaspalvelupuheluissa nykyään....

Anonyymi kirjoitti...

Ihan kuin tämäkin voisi jotenkin kuulua Luteran toimenkuvaan? ;)
http://www.eurodrugstore.eu/birth-control__4__fi/lutera__2050.htm

Jyrki kirjoitti...

Olen törmännyt joskus kyseisessä numerossa odotteluun muutama vuosi sitten ja nyt hiljattain jouduin soittamaan jälleen samaan asiakaspalvelu numeroon ja eivät ole kyllä saaneet kehitettyä puhelinpalveluaan vieläkään millekkään tasolle. Tosin tämä sama malli kyllä toistuu lähes jokaisessa puhelinpalvelussa.

Sami kirjoitti...

Kirkollinen puhelinpalvelu todellakin tarvitsee kehitystä ja toisaalta myös monet muut esimerkiksi kunnalliset puhelinpalvelut.